Tarvitaan ilmoittautumisjärjestelmä, mieluummin hyvä sellainen - mitä pitää omien järjestelmien osalta huomioida!?
Joskus sattuu kohdalle sellainen hetki että liiketoiminta olisi sujuvampaa sekä huomattavasti asiakasystävällisempää jos yrityksellä olisi käytössään tarkoitusta varten rakennettu ilmoittautumisjärjestelmä. Eikä sekään haittaa että se olisi paras ja kustannustehokas.
No kun tällainen selkeä tarve huomataan niin alkaa pohdinta että “mites tämä istuu meidän omiin järjestelmiin ja minkälaisia integraatiota pitää esimerkiksi nyt mahdollistaa”?
Oikeastaan tärkeintä on ensin ymmärtää mitä tietoa pitää uittaa järjestelmästä toiseen tai saada jaetuksi. Suurimmaksi osaksi näitä voivat olla: a) laskutusdatan vienti ilmoittautumisjärjestelmästä laskutusjärjestelmään, b) asiakkaaseen liittyvän tiedon vienti CRM-järjestelmään, c) ilmoittautumisjärjestelmän keräämän tiedon muokkaaminen ja jakaminen kolmansille osapuolille.
Edistykselliset ilmoittautumisjärjestelmiä tarjoavat palvelut tekevät rajapinnat helposti lähestyttäviksi. Tämä tarkoittaa sitä että esimerkiksi laskutustieto saadaan helposti haettua palvelusta tai asiakasdata on valmiina CRM-järjestelmään varten. Kustannuksia ei näin ilmoittautumisjärjestelmän rajapintahausta muodostu välttämättä lainkaan. Huomioida kannattaa kuitenkin mahdolliset kustannukset CRM-palvelun päässä tai laskutusjärjestelmän päässä.
IT-osastot nauttivat hyvien SaaS-palveluiden toiminnasta. Lähinnä myös siksi että oman IT-osaston ei tarvitse integroida yrityksen omaan IT-hierarkiaan uutta. Myös tietoturva sekä mahdollinen koodaus on ilmoittautumisjärjestemän tuottajan vastuulla.
Rohkeasti vaan kysymään lisää, hyvät ja laadukkaat palveluntarjoajat auttavat mielellään.